Energiek je doelen halen in je meeting

Doe gelijk mee: Tussendoortje

Herken je dit:

  • Ellenlange, saaie vergaderingen, zonder concrete resultaten
  • Te veel meetings op 1 dag; geen tijd meer voor je to-do-lijst
  • Teamvergaderingen waar alle energie weglekt
  • Een strategietraject waar niemand blij van wordt en een strategieplan dat in de la belandt
  • Het proces om een noodzakelijke verandering in de manier van werken te realiseren stokt.

Wil jij weer energie in jullie vergaderingen?

Je doelen halen zonder ellenlange discussies?
Met plezier samen werken aan jullie strategie of aan een verandering
in de manier van werken?

Dat kan!

“Het is altijd fijn om met Doortje samen te werken. Ze luistert goed en zorgt dat er een goede sfeer is. Het programma dat ze heeft gemaakt was perfect en werkte heel goed. De deelnemers hebben tot aan het eind actief meegedaan. 😉 Dankjewel Doortje” – Thirza Stewart, Soa Aids Nederland

Mijn aanpak – Hoe ga ik te werk?

Als je met mij in zee gaat, plannen we eerst een intakegesprek, waarin ik jullie heel veel vragen stel over aanleiding, doel en setting van de geplande sessie. Die informatie gebruik ik om het programma zo goed mogelijk te laten aansluiten op de behoeften van het team.

Ik bereid vervolgens een concept programma voor dat we (kort) doorspreken om te checken of het programma goed aansluit bij de behoeften en de deelnemers.

Het programma is gebaseerd op wat er nodig is om de doelen te bereiken. Ik zorg altijd voor actieve, creatieve werkvormen, dialoog, voldoende beweging en pauzes en waar mogelijk gaan we ook naar buiten.

Vaart, energie, humor en een gedegen voorbereiding zijn kernwoorden van mijn aanpak en waar nodig vertragen we en daag ik jullie uit om vastgeroeste patronen te doorbreken.

Waar mogelijk zetten we in de meeting gelijk de eerste stap(pen) naar de gewenste uitkomst.

Wat kun je verwachten als je met mij werkt

  • Gedegen voorbereiding
  • Een constructieve sfeer
  • Lekkere vaart
  • Grote mate van participatie
  • Concrete resultaten

Mijn top 5 tips om je vergadering energieker en effectiever te maken:
  1. Bereid de vergadering heel goed voor:  
    • Wat is het doel/ zijn de doelen? (niet teveel)
    • Wie moeten erbij zijn? Bespreek alleen agendapunten die voor alle aanwezigen relevant zijn.
    • Welke werkvormen zet je in, die het doel ondersteunen én zorgen voor optimale inbreng van de deelnemers?
  2. Richt de ruimte zó in dat het bijdraagt aan het behalen van het doel
  3. Begin altijd met een check-in en sluit af met een check-out
  4. Plan realistisch en zorg voor voldoende pauzes en beweging.
  5. DOE meteen wat je beoogt te bereiken; dus is het doel meer beweging, ga dan bewegen; is het doel samenwerken, ga dan (in groepjes) samen aan de slag, etc.

Heb je een facilitator nodig?

Heb jij een facilitator nodig voor je face2face of online meeting?
Neem vrijblijvend contact met me op, dan bespreken we of ik jullie verder kan helpen.

Als jij een vergadering voorzit komen mensen er blijer uit dan ze eraan begonnen.